Reisverslagen2024-02-23T20:06:02+02:00

Reisverslagen

2605, 2013

Nog een Rustdag in Burgstaaken op het eiland Fehmarn (D)

Gezien het weer, weer uitgeslapen en rond 10:45 uur werd er op de boot geklopt, het was Andre die ons uitnodigde voor een kopje koffie op de Wijsneus. Hetty Wijsenbeek is voorzitter van de evenementencommissie en Andre Wijsenbeek is lid van de veiligheidscommissie van de NVvK, tijdens de koffie kregen wij door Andre zelf gebakken kruitkoek aangeboden. Hij vertelde wat moet je anders doen met dit weer. Gezellig over diverse onderwerpen gesproken die de kustzeilers aangaan. Andre heeft ook [...]

2505, 2013

Rustdag Burgstaaken op het eiland Fehmarn (D)

Gezien het geluid van de kletterende regen op ons schip hebben wij uitgeslapen tot 11:30 uur, daarna een ontbijt en tevens de lunch genuttigd, daarna hebben wij tot diep in de middag moeten wachten alvorens wij zonder regen even een wandeling over de haven konden maken. […]

2405, 2013

Van Laboe (D) naar Burgstaaken (D)

Tags: |

Na de dagelijkse beslommeringen zijn wij om 08:30 uur uit de jachthaven Baltic Bay vertrokken, net buiten aangekomen hebben wij voor het Laboeer Sand het grootzeil gehesen en even later de rolfok bijgezet om zo over het water van de Kieler Forde naar de Kiel – Fehmarnsund Route te varen. Deze route moet je volgen omdat je anders door een schietgebied heen vaart, wat verboden is. Maar een schip voor ons riep een veiligheidsboot op en kreeg te horen [...]

2305, 2013

Van Rendsburg (D) naar Laboe (D)

Om 07:30 uur opgestaan ontbijt klaargemaakt en thee en koffie gezet, daarna het vuil weggebracht en wat gefilmd en gefotografeerd op de Regatte-Verein Rendsburg jachthaven. Alles in orde gemaakt voor vertrek welke precies om 08:50 uur heeft plaatsgevonden, met een gangetje van zo’n 6,5 knoop richting sluizen van Holtenau. Daar aangekomen konden wij meteen de sluis in varen en hebben wij tegen een Nederlandse motorboot Troubadour afgemeerd. De kant op om te betalen eerst helemaal naar boven gelopen in [...]

2205, 2013

Rustdag Rendsburg (D)

Deze dag gaf niet veel goeds veel regen en harde wind recht van achteren 6 – 7 Bf. met uitschieters 8 Bf., dus harde klappen van golven tegen onze romp. Maar eerst om 09:00 uur de bestelde broodjes opgehaald en voor Maria een heerlijk ontbijtje klaargemaakt. De dag van gisteren had Maria niet veel goeds gebracht, hartstikke verkouden met veel niezen en proesten erbij, dus besloten om te blijven liggen bij de Regatte-Verein Rendsburg. Voor Maria is het een [...]

2105, 2013

Van Cuxhaven (D) naar Rendsburg (D)

Op deze dag was het hoogwater om 10:15 uur dus besloten om om 07:20 uur uit de jachthaven van Cuxhaven te vertrekken, heerlijk met het tij mee naar Brunsbuttel het begin van het Noord Oostzee Kanaal, hier hebben wij voor de oude sluis een uur moeten wachten alvorens wij geschut werden. Maarten met de Sirius kwam met zijn opstapper als laatste hier de sluis invaren, zij zijn in de jachthaven van Brunsbuttel afgemeerd om naar bed te gaan na [...]

2005, 2013

Van Oost Vlieland (NL) naar Cuxhaven (D)

Een tocht van 147,25 Nm. Wind NO 3 – 4 Bf. later afnemend NO 1 – 2 Bf. Om zes uur opgestaan brood klaargemaakt thee en koffie voor onderweg gezet verder alles in orde gemaakt om te vertrekken en om 06:55 hebben wij los gemaakt. Aan de Brandaris gemeld dat wij met ons schip de haven van Oost Vlieland hadden verlaten en met twee personen onderweg waren naar Cuxhaven. Door een dame werd ons een goede reis toegewenst. Er [...]

1805, 2013

Van Harlingen (NL) naar Oost Vlieland (NL)

Afgesproken om, om 11:25 uur door de brug heen te gaan voor onze tocht van 18,3 Nm. naar Oost Vlieland met een ZW van 4 – 5 Bf. Vlak voor ons was nagenoeg de hele bruine vloot uitgevaren, het was een prachtig gezicht om deze schepen kruisend langs de Pollendam te zien varen. Maar algauw hadden wij nagenoeg de hele bruine vloot ingehaald en na 3 uur en 56 minuten meerden wij af in de haven van Oost Vlieland. [...]

1705, 2013

Rustdag Harlingen (NL)

Die dag kregen wij van twee heren van het schip dat voor ons lag even hulp om mij naar boven in de mast te hijsen om de slagen van de fokkeval eruit te halen. Toen de slagen eruit waren kon de fok worden uitgerold en daarna weer worden opgehesen. Toen dit gebeurd was kon de fok weer worden ingerold en alles was toen weer zoals het hoorde, de heren bedankt voor hun medewerking. Samen met Maria in de middag [...]

1605, 2013

Van Edam (NL) naar Harlingen (NL)

Een tocht van 44,4 Nm. en NO 2 – 4 Bf. verliep niet zo als wij gedacht hadden. Vlak na vertrek het grootzeil gehesen en toen was de rolfok aan de beurt, maar per ongeluk had ik de klem van de fokkeval los gezet in plaats van de reeflijn van het grootzeil. Hierdoor kwam bij het uitrollen van de fok de fok naar beneden en draaide de fokkenval om het profiel van de voorstag heen, waardoor ik de fok [...]

Go to Top