Zondag 20 maart jl. ’s morgens vroeg op en snel op weg naar de boot om het onderwaterschip te schuren.
Hiervoor heb ik een Festo excentrische schuur/poets machine met stof afzuiging.
Het was een prachtige dag vol met zonneschijn, dus een heerlijke dag om te werken. Met schuurpapier met een korrelgrootte van 180 het hele onderwaterschip ligt opgeschuurd.
Aan het einde van de dag het hele onderwaterschip schoon gewassen met water en daarna het water van het onderwaterschip verwijderd.
Ook nog even de achterstag verwijderd om morgen bij zeilmakerij/tuigerij twee isolatoren aan te laten walsen.
De volgende morgen weer vroeg op en meteen naar Schokker in Volendam, daar de isolatoren aan laten walsen een klein half uurtje werk. Vandaar uit naar Edam en meteen de achterstag weer geplaatst.
Daarna de romp en alle onderdelen waar geen antifouling op moet komen schilderstape afgeplakt. De antifouling klaargemaakt en met een schuimrolletje van 20 cm breed de witte antifouling aangebracht. Meteen hierna de schilderstape weer verwijdert. Als laatste de fluorescerende antifouling op kiel en roerblad aangebracht.
De driebladsklapschroef heb ik in de winter thuis van alle aanslag ontdaan en een klein beetje opgepoetst en vandaag meteen maar weer geplaatst.
Ook heb ik onder het schip vlak naast de kiel een aardplaat gemonteerd voor de Weatherinfobox WIB-Europe.
Het resultaat mag er weer wezen ik ben uiterst tevreden over het resultaat het is weer een prachtig glad onderwaterschip geworden.