Wij hebben gisterenavond afgesproken ongeveer 14 Nm. verder te gaan naar Southsea Marina te Langstone Harbour.
Dus alles in gereedheid gebracht om, om 10:30 uur de haven van Chichester Harbour te verlaten.
Net dat wij losgemaakt hadden kregen de voor de sluis liggende schepen vrije doorgang, dus wij hoefden niet geschut te worden.
Helaas was de wind recht van voren dus hebben wij het Chichester Lake op de motor verlaten. Door het met veel schepen aan moorings liggende Chichester Channel, koers gezet naar W.Pole Tide Gauge in positie Lat:500045.451N Lon: 0056.590W met een hoogte van 14 meter en een reikwijdte van 7 Nm.
Daarna zijn wij stuurboord uitgegaan richting South cardinal buoy Winner in positie Lat: 50045.103N en Lon: 1000.103W kleur Yellow-Black daarna weer naar stuurboord richting Longstone Fairway een paal met een licht op een hoogte van 7 meter met een reikwijdte van 5 Nm. in positie Lat: 50046.319N en Lon: 1001.361W.
Daarna tussen de eilanden Portsea- en Haylings Island door naar de ingang van het betonde kanaal Lock Lake over het Eastney Lake naar de haveningang Southsea Marina.
Als sluis gebruiken zij hier een Tidel Flap, zij geven met lichten rood of groen aan of de Sill omhoog of naar beneden staat.
Vlak voor de haveningang op VHF-kanaal 80 Southsea Marina opgeroepen voor een ligplaats, wij werden door de dienstdoende havenmeester naar box C18 verwezen.
En bij het afmeren kregen wij hulp van een Engelse schipper die naast ons lag met zijn motorboot. Maria heeft hem even later twee blikjes Heineken bier gegeven voor zijn hulp.