Na de barre tocht van gisteren hebben wij besloten om morgen maar een dag in Brighton Marina te blijven.
Dus een klein beetje uitgeslapen daarna even onder de douche, ontbijt klaargemaakt en het daarna heerlijk opgegeten in de kuip.
Toen alles in gereedheid gebracht om ons schip te ontdoen van al het zout wat er gisteren overheen was gekomen. Dus eerst met veel water aan de gang daarna een emmerwater met shampoo en alle ramen ook die van de buiskap en daarna het hele dek heerlijk af gewassen. Na het bewerken met shampoo moet er met veel water nagespoeld worden en dan alles goed afdrogen.
Daarna hebben wij ons klaargemaakt voor een wandeling rond de haven, maar eerst even bij de watersportwinkel op de haven langs om wat R.V.S. sluitingen te kopen.
Daarna wilden wij naar een prachtig uitziend complex lopen hoger in de heuvels dus gaande weg over een golfbaan heen bleek het wandelend niet haalbaar te zijn. Dus wij zijn terug gelopen hoog langs Brighton Harbour richting stad.
Vlak bij de haven hebben wij eerst een pizza gegeten met en een drankje erbij, daarna zijn wij naar een standplaats van een open dubbeldekker gelopen voor een rondrit door Brighton. Hier moesten wij 10 minuten wachten voordat de bus arriveerde, wij zijn boven in de openlucht gaan zitten om de gelegenheid te krijgen mooie foto’s van de stad Brighton te maken.
Nou dar ging de bus vertrekken het leek wel of de chauffeur haast had want het leek wel of wij in een racewagen zaten. Maar heel behendig reed de chauffeur de bus door nauwe straatjes van de stad. Wij zijn langs de boulevard richting Brighton Pier gereden daar had hij een stop om mensen in- en uit te laten stappen.
Ergens bij de Brighton Pier moest wat gebeurd zijn want van alle kanten kwamen brandweerauto’s met sirene en zwaailicht aangereden. Hier in Engeland hebben zij van het merk Dennis brandweerauto’s. Deze brandweerauto’s worden gemaakt bij John Dennis in Guilfort (UK). Deze auto’s merk Dennis Rapier beschikken over een tank met een inhoud van 1860 liter en een Godiva pomp met een vermogen van 3200 liter/min.
Maar wij waren met een rondrit met een bus bezig ook de chauffeur begreep dat en hij vertrok weer met de bus. De rondrit duurde bijna een uur en wij hebben heel wat mooie gebouwen en beelden gezien, wij waren uiteindelijk dan ook erg in onze nopjes dat wij deze rondrit hadden gedaan.
De open dubbeldekker stopte weer vlak bij de haven en daar hebben wij nog even over de kleine pier gelopen, om daarna weer naar de haven te gaan.
Wij waren uitgenodigd door Karin en Michiel om bij hun aanboord van de Capodistria een drankje te komen drinken. Geheel verzorgd met stokbrood paté en Franse kaas hebben wij na het borreltje afscheid van hun genomen, omdat zij weer aan de terugreis naar Nederland gingen beginnen.
Wij zijn daarna weer teruggelopen naar onze boot waar wij besloten om morgen naar Chichester Marina te gaan.