Om de stroom van Dover naar Brighton mee te hebben wilden wij vijf uur na hoogwater uit Dover vertrekken. Waar wij ook rekening mee moesten houden was de tijd van 05:20 uur dat het Granville dok werd gesloten. Bij de havenmeester afgesproken dat wij om 05:00 uur het Granville dok zouden verlaten. Dus om 04:30 uur opgestaan en alles in gereedheid gebracht om precies om 05:00 uur de box te verlaten. Meteen hebben wij ons gemeld bij de Dover Marina Office op VHF – kanaal 80 om het dok te verlaten, voor ons waren er geen bijzonderheden.

Buiten het Granville dok meteen contact gezocht met Dover Port Control VHF – kanaal 74 en permissie gevraagt om via de westelijke in- en uitgang de haven te mogen verlaten, wij kregen permissie en op het havenhoofd groene lichten om door te varen.

Onder grootzeil welke wij al hadden gehesen en onze High Aspect lieten wij Dover achter ons. De route die ik had gepland konden wij net niet halen, wij voeren daardoor twee mijl onder onze lijn maar later draaide de wind een beetje waardoor wij weer op onze lijn terug kwamen. Het was een heerlijke zeiltocht en met een paar kleine slagen voeren wij op de jachthaven  van Brighton aan. Vlak voor de haven de zeilen gestreken en ons bij Brighton Control VHF – kanaal 80 gemeld voor het aanlopen van de haven en voor een box.

Wij konden binnen de haven recht doorvaren en aan een lange vingerpier afmeren, hier werden wij om dat wij de wind recht van achteren inkregen door twee Nederlanders opgevangen. Voor de afstand van 67.92 Nm. hebben wij 10 uur en 35 minuten nodig gehad. ‘s Avonds nog even langs de prachtige boulevard gelopen, en later nog een drankje aanboord gedronken.