Van wegen het tij op de Beaulieu River zijn wij om 15:00 uur vertrokken uit Swanwick Marina aan de Hamble River.

4-8-2010 18-48-10_0049  4-8-2010 18-49-18_0050  4-8-2010 18-49-24_0051

Wij voeren langs vele Marina’s en pontons maar ook veel aan moorings liggende schepen de Hamble River op de motor af.

5-8-2010 15-26-12_0001  5-8-2010 15-26-24_0002  5-8-2010 15-34-46_0003

Bij de ingang van de Solent hebben wij voor dit kleine stukje de High Aspect uitgerold. Wij zeilden heerlijk naar de overkant met uitzicht op een Ferry, sleepboten en grote zeeschepen.

                    5-8-2010 15-35-06_0004  5-8-2010 15-43-45_0005

Langs Calshot Castle richting rode ton Black Jack in positie Lat: 50049.124N en Lon: 1018.095W en daarna richting rode ton Bourne Gap in positie Lat: 50047.843N en Lon: 1018.337W.

5-8-2010 15-44-05_0007                                            5-8-2010 15-50-03_0008

Maar opdat punt ging het niet helemaal goed, de wind van NW 2–3 Bf. ging plotseling naar ZW 6-7 Bf. Wij besloten om de High Aspect in te halen maar dit lukte maar voor een meter, het bleek dat in de trommel de inrollijn over elkaar heen terecht was gekomen waardoor de lijn vast liep.

Er zat niets anders op dan de Hich Aspect op de Solent weer uit te rollen en het zeil te laten zakken. Dus alles klaar gemaakt om dit te doen, Maria de fokkeval in der hand gegeven en ik op het voordek de Hich Aspect naar beneden getrokken.

Het zeil langs de reling mat banden vastgezet en zo op de motor richting South cardinal buoy Lepe Spit in positie Lat: 50046.780N en Lon: 1020.635W gevaren.

Nu konden wij de Beaulieu River vaargeul aanlopen, dit hebben wij zeer rustig gedaan omdat opdat moment de waterstand maar net voldoende was om de Beaulieu River aan te lopen. Helaas door te harde wind en veel buiswater over ons schip konden er geen foto’s gemaakt worden.

Maar zoals op alle rivieren lagen er hier ook weer veel schepen aan moorings afgemeerd. Aangekomen bij de Buckler’s Hard Harbour kregen wij via de marifoon geen gehoor bij de havenmeester, wij zijn toen op de kop van de B-steiger afgemeerd. Daarna ben ik naar het havenkantoor gelopen, waar de havenmeester inmiddels weer was gearriveerd, afgesproken dat wij op deze plek twee nachten konden blijven liggen.

                                          6-8-2010 12-59-51_0001

Maar hij gaf meteen aan dat wij zaterdag moesten vertrekken omdat het in het weekend erg druk wordt met passanten die een plek hebben gereserveerd.

5-8-2010 18-45-31_0039         5-8-2010 18-45-19_0037         5-8-2010 18-45-43_0041

Nadat wij goed afgemeerd waren hebben wij een heerlijk glaasje champagne gedronken. Daarna heb ik de lijn in de Furlex roltrommel uit elkaar weten te halen en weer strak opgerold. Meteen daarna met Maria de Hich Aspect weer opgehesen. Het zeil laten drogen en weer ingerold.

                   5-8-2010 18-42-52_0015  5-8-2010 18-37-00_0013

Tijdens het opruimen van alle lijnen in de kuip kregen wij bezoek van een heuse zwanen familie, vader, moeder en 8 jonge zwaantjes.

En na het avondeten is Maria de afwas gaan doen en heb ik het schip met de waterslang heerlijk fris schoongemaakt, daarna nog even aflappen en klaar is kees.

5-8-2010 18-43-32_0021  5-8-2010 18-43-35_0022  5-8-2010 18-43-38_0023

Wij lagen hier rondom de haven door bomen omgeven, het leek wel een paradijs zo mooi als het er hier uitziet. Wij hebben besloten om morgen aan de havenmeester te vragen om nog een dag langer te kunnen blijven.